Ocenianie



Początkujący
1 punkt
Rozwijający się
2 punkty
Zaawansowany
3 punkty
Ekspert
4 punkty
Punktacja
Informacje (ilość i jakość wyszukanych danych, ich dobór do tematu projektu).
Nie zgromadzono odpowiednich materiałów koniecznych do zrealizowania zadania.
Zgromadzono nieliczne wymagane materiały. Są one jednak niepełne i niewystarczające do realizacji zadania.
Zgromadzono większość wymaganych materiałów, ale nie wszystkie konieczne do zrealizowania zadania.
Zgromadzono wszystkie wymagane materiały konieczne do pełnego zrealizowania zadania.
1 - 4
Projekt (estetyka wykonania np.: przejrzystość, multimedialność, błędy merytoryczne).
Strona nieestetyczna , pozbawiona elementów multimedialnych, mało przejrzysta, zawierająca liczne błędy merytoryczne.
Strona dość przejrzysta, ale uboga multimedialnie, niepoprawny dobór kolorów, pojawiają się dość częste błędy merytoryczne.
Strona z dość dużą ilością ciekawych multimediów, przejrzysta, prawidłowo uporządkowane poszczególne działy, bardzo mała ilość błędów merytorycznych.
Strona bardzo dobrze zaprojektowana, przejrzysta, czytelna, łatwa nawigacja, atrakcyjna wizualnie, brak błędów merytorycznych.
1 - 4
Praca członków grupy (wywiązywanie się z zadań, jakość i ilość pracy, współpraca).
Słabe wywiązanie się z powierzonych zadań, bardzo mały (jakościowo i ilościowo) wkład pracy, brak współpracy z innymi członkami grupy.
Dość dobre wywiązanie się z powierzonych zadań, mały (jakościowo i ilościowo) wkład pracy, słaba współpraca z innymi członkami grupy.
Bardzo dobre wywiązanie się z powierzonych zadań, znaczny (jakościowo i ilościowo) wkład pracy, dobra współpraca z innymi członkami grupy.
Wzorowe wywiązanie się z powierzonych zadań, duży (jakościowo i ilościowo) wkład pracy, znakomita współpraca z innymi członkami grupy.
1 - 4
Organizacja pracy w grupie
Podział ról niezgodny z predyspozycjami, brak współpracy w grupie, kolejne kroki nie są wykonywane dokładnie i terminowo.
Podział ról niezupełnie zgodny z predyspozycjami, słaba współpraca w grupie, kolejne kroki wykonywane są częściowo i nie zawsze terminowo.
Podział ról w większości zgodny z predyspozycjami, dość dobra współpraca w grupie, kolejne kroki są wykonywane dokładnie, ale nie dotrzymano wszystkich terminów.
Przydzielenie ról w grupie zgodnie z predyspozycjami, bardzo dobra współpraca między członkami grupy, wzajemna pomoc, kolejne kroki wykonywane są dokładnie i terminowo.
1 - 4
Prezentacja (sposób przedŹstawienia oraz jasność przekazu, obsługa wykorzystywaŹnych programów).
Prezentacja nieatrakcyjna, nieuporządkowana i nieadekwatna do treści, trudna w odbiorze, nieprzejrzysta i niezrozumiała, uczniowie nie potrafią się prawidłowo posługiwać programami prezentacyjnymi.
Prezentacja mało oryginalna, niedostatecznie uporządkowana, tylko częściowo dostosowana do treści, mało przejrzysta i czasami niezrozumiała, uczniom brak biegłości w posługiwaniu się programami prezentacyjnymi.
Ciekawa prezentacja, dobrze uporządkowana, dostosowana do treści, przejrzysta i zrozumiała, uczniowie dobrze posługują się programami prezentacyjnymi.
Atrakcyjna prezentacja, oryginalne podejście do zagadnienia, wysoko uporządkowana, przejrzysta, logiczna i łatwa w odbiorze, adekwatna do przedstawianych treści, uczniowie biegle posługują się programami prezentacyjnymi.
1 - 4

Ilość punktów
Ocena
20 - 19
celująca
18 - 17
bardzo dobra
16 - 15
dobra
14 - 12
dostateczna
11 - 8
dopuszczająca
7 - 0
niedostateczna